روا نشدن حاجت ، آسانتر ، تا آن را از نا اهل خواستن . [نهج البلاغه]
طنز پاک
 RSS  |  Atom  | خانه | ">جی میل torabmad@gmail.com | آشنایی بیشتر | پارسی بلاگ

  • بازدید امروز: 11
  • بازدید دیروز: 0
  • مجموع بازدیدها: 8108

    » درباره من
    طنز پاک
    احمد ترابی زارچی
    سلام. این وبلاگ به وبلاگ اصلیم منتقل شده است. www.runevesht.parsiblog.com

    » دسته بندی یادداشت ها
    ادبیات طنز . بیکاری . سرعت اینترنت، چاله چوله های کشور، تشکرنامه، کمربند ایمنی . طنز . طنز پاک . واژه نامه طنز .

    » نشان وبلاگ

    » لینک دوستان
    رونوشت



    دریافت کد ساعت

    Google


    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » طراح قالب
    »» طنز دایرة المعارف

    به نام خداوند خوبی ها

     

    سلام به  همه ببیندگان عزیز. امروز در راستای کمک به عزیزان دائرة المعارف  نویس سعی داریم چند واژه جدید معرفی کنیم.همیشه نمی دونوم چرا میخوام واژه رایانامه(خط 23) را تغییر بدهم . شاید چون به مذاق عالیجناب ننشسته است.

     

    ازدواج فامیلی دختر عمو و پسر عمو : به فتحه عین و غلظت رسم و رسومش. میتوان گفت چسب دوقلو «هو شئٌ الذی لایتچسبک الا بالزور شیوخهم» البته شیخ یعنی ریش سفید قبیله. ده بنده خدا صاحب فرهنگ لغت ده بنده خدا گفته به این امر "کنوانسیون ژنو" هم گفته میشود. ابن شیرین خواب گزار معروف گفته است که هر کس در خواب ببیند ازدواج فامیلی دختر عمو پسرعمو میکند بداند که در آینده دچار بحث با بزرگان میشود. اگر خواب بیننده زن بود خوشابه حالش و اگر هر دو زن و مرد ازدواج کرده باشند بدانند فردا در وقت ناهار دعوا میکنند.

     

    جاده : به تشدید نداشته ی دال و نامرغوبی آسفالت : جاده به زمینی بایر گفته میشود که در آن بنابر مصالحی ماده سیاه رنگی به نام آسفالت ریخته اند تا حشرات ایران در آن دخالتی نداشته باشند.علاوه بر آن این زمین شبیه زمین  کشاورزی میباشد از نظر نوع کشت آن. "ده بنده خدا" صاحب فرهنگ لغت  ده بنده خدا "گفته به آن کرت کلم هم نیز  گفته شده است. ابن شیرین خواب گزار گفته  اگر بیند در جاده ای که می رود و پایش در چاله چوله ای گیر کرد و خورد زمین بداند در آینده عیال ناهار را کلم پلو انتخاب کرده است. اگر نقصانی در جاده دید به همان میزان از کلم پلو کم میشود. اگر بیند جاده در ایران بود بداند که فردا به علت نداشتن گواهینامه توبیخ شود و نه خرابی آسفالت.

     

    رایانامه : { همان پست الکترونیک یا الکی نامه(الکترونیک  نامه) یا ایمیل خدابیامرز که راستی چه عیب و ایرادی داشت و ...} == به نظر حقیر بهتر است بشود پی ال(pl)  چرا که مخخف پیام الکترونیکی می باشد. برقی نامه که مخف آن میشود برنا Bornaکه از کلاس نسبتا بهتری برخوردار است.

    ظریفی گفته : اصلا ما اجازه تغییر این واژه را نداریم چون ما اختراع نکردیم و احتمالا سازنده خارجی اش ایرانی ها را نفرین کرده و حلال نکرده  تا اسم آن را تغییر بدهند.

    عرب برای سهولت کار خودش این واژه را به برید تغییر داده است که احتمالا تازه کشف شده است.

    ابن شیرین گفته هرکس در خواب بیند که پی ال میکند(میپیلد,ایمیل میزند) در آینده خبری خوش برای کسی خواهد فرستاد. اگر نعوذبالله در چت ایمیل میزد بداند با جاهلان حشرو نشر دارد. اگر ببیند برایش پی ال آمده است و  خواب بیننده زن باشد بداند فردا کسی را سرکار خواهد گذاشت. و اگر مرد باشد بداند قوت مالی حاصل آید.کرمانی و زارچی گفته اند فرقی نمیکند که جی میلGmail باشد یا یاهوYahoo

     

    کلمه بعد کلمه بالگرد: به فتحه گاف و گاف دادن در نوع ایرانی اش میباشد.

    حکایت: در مواقعی خلبان اینطور گزارش داده است: «الو بالگرد، بالش نگرد. یعنی بالش نمیگرده الو... چرا آسمون سیاه شد.دقایقی بعد: لطفا پیاده شید اینجا آسمون اوله و مدیریت آسمون اول باشما صحبت میکنه. شما به دلیل تخطی از قانون مهاجرت به بالا(آخرت) بازداشت شده اید. شما حق دارید تا اومدن وکیلتون حضرت عزرائیل هیچ حرفی نزنید. البته ظاهرا در وقت مهاجرت  به بالا دستکاری شده بوده است.

     

    ده بنده خدا گفته در زمان ما این قرتی بازیها نبوده است.

    ابن شیرین گفته هر کس ببیند سوار بالگردی شده و بالگرد سالم به زمین آمد؛ در مرد بودن خودش شک کند. چرا که احتمالا از ترس نذر کرده که تغییر جنسیت بدهد.

    کرمانی و زارچی گفته اند که هر کس از بالگرد سقوط کرد و در دم مرد بداند عمرش دراز باشد از جایی که خبر ندارد. و اگر از سقوط سالم به زمین رسید جوری که انگشت شصتش ر ا نشان بالا میدهد و لونج و پوز کرده است بداند از حیله ای امان می یابد.

     

    کلمه بعدی مخابرات میباشد.به ضم میم و ذم و بدگویی مردم.

     مخابرات " یا همان پول زور وده "مخصوصا در ایرانسل که خیلی شایع است. 500 تومن بده و آهنگی انتخاب کن که کسی که بهت زنگ میزنه سرش گرم شه تا بتونی یه راه دروغی براش پیدا کنی. ده بنده خدا گفته مخابرات را از ان جهت مخابرات گفته اند که در دو طرف آن اشخاصی در حال گفتگو هستند و در وسط آن حشرات در حال جاسوسی.

    ابن شیرین گفته هر کس ببیند که با موبایلش صحبت می کند و موبایلش از اعتبار آن کاسته نمیشود بداند که فردا قبض موبایلش دو برابر بیاید. کرمانی و زارچی گفته اند: اگر ببینند که تلفن خانگیشان بیسیم شده است بدانند که گراهامبل مخترع آن نیاز به دعا دارد درآن جهان.

     

     

    انشا الله ادامه این دائرة المعارف در کانکت بعد.

    مشغوال الذّومه اید اگر نظر ندهید.



  • کلمات کلیدی :

  • قلم دفتر یادداشت()
    نویسنده متن فوق: » احمد ترابی زارچی ( سه شنبه 88/10/15 :: ساعت 12:51 صبح )


    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    آخرین یادداشت
    طنز مریخی ها قسمت اول
    ترور شخصیت
    حذف صفر پول/ طنز
    طنز دایرة المعارف
    واژنامه طنز
    ریشه فساد
    »» بپا نری زیر سرعت اینترنت
    تغییر قالب وبلاگ یا شخصیت کدوم؟
    سوال
    طنز بیکاری2
    طنز بیکاری
    طنز پاک